Mindenekelőtt azt kell
leszögeznem, hogy a várakozásaim csak nagyon kis részben voltak összhangban a
valósággal és ezt nem negatív értelemben írom. Foglalkozzon bármennyit is az
ember elméletben a gyerekek angolra való tanításával, úgyis csak a gyakorlat fogja
eldönteni mind a tanár, mind pedig a rábízott gyerekek sorsát.
Tudhatom én például, hogy egy adott helyzetben hogyan „kell” reagálni, de a tapasztalat azt igazolja, hogy minden szituáció egyedi és így az improvizáció rettentően fontos tanítás közben.
Ha pedig ez működik, akkor hangulat is van. Bár igaz, hogy a Helen Doronba tanulni hozzátok a gyerekeket, meggyőződésem, hogy ez sohasem mehet a játék, a szórakozás rovására. Nem csupán az eredményekkel mérhető tudás a fontos (bár az is az), hanem a nyelvhez való jó viszony kialakítása is.
Ha az óra izgalmas, játékos, vicces, bolondos, akkor magához az angol nyelvhez is felszabadultan fog hozzáállni a kis tanuló és a nagyobb kihívásoknak sem stresszesen fog nekiszaladni a jövőben.
Amit szeretek, azzal
sokkal nagyobb erőbedobással tudok foglalkozni úgy, hogy közben fel sem tűnik,
milyen rengeteg energia lett belefektetve az adott tevékenységbe.
A nagyszerű eredmények pedig ilyen módon születnek. Remélem, az én tanítványaim nem csupán tudni, de szeretni is fogják a nyelvet. Ha így lesz, megint csak ezt tudom mondani, nem dolgoztam hiába!
A nagyszerű eredmények pedig ilyen módon születnek. Remélem, az én tanítványaim nem csupán tudni, de szeretni is fogják a nyelvet. Ha így lesz, megint csak ezt tudom mondani, nem dolgoztam hiába!
Puszi,
Attila „bácsi”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése